Rozpoznaj i wylecz infekcję układu moczowo-płciowego, a zapobiegniesz komplikacjom. Nieleczone infekcje układu moczowo-płciowego, niezależnie od tego czy daja objawy czy nie, mogą prowadzic do przewlekłych schorzeń i poważnych komplikacji zdrowotnych.

Szczególnie niebezpieczne są dla kobiet w ciąży i kobiet planujących ciążę.

Polecamy wykonanie testu UroGyn®

Objawy infekcji układu moczowo-płciowego

Większość infekcji układu moczowo-płciowego u kobiet i mężczyzn powoduje bardzo nieprzyjemne objawy: świąd, pieczenie, ból, upławy, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Niektóre jaednak przebiegają bezobjawowo.

Objawy moga być podobne bez względuna czynnik infekcyjny. Dlatego na podstawie samych objawów trudno czasem wybrac właściwy sposób leczenia. Konieczne jest przeprowadzenie badań, które jednoznacznie określa przyczyny zakażenia.

Wykonując test UroGin® można przy pomocy jednego badania wykryć obecnośc różnych patogenów. Pozwoli to na zastosowanie odpowiedniego leczenia

Ureoplazma i mycoplazma

Drobnoustroje to odpowiadaja za 10-20% przypadków nierzeżączkowego zapalenia cewki moczowej. Najczęściej odczuwalne są dolegliwości związane z oddawaniem moczu. Ból, pieczenie, częste oddawanie moczu, uczucie parcia na mocz.

W wyniku przewlekłego zakażenia u kobiet może rozwinąć się zapalenie jajowodów, jajników, szyjki macicy i trzonu macicy

U mężczyzn zaś, może dojśc do zakażenia gruczołu krokowego, cewki moczowej, jąder i ostrego zapalenia najądrzy.

Powikłanien nieleczonych zakażeń moze być niemożność zajścia w ciążę lub poronienia nawykowe

Rzęsistek pochwowy

Rzęsistek pochwowyjest pasożytem układu moczowo-płciowego człowieka. Typowe objawy występowania ifekcji to: żółtawo-zielone lub szarawe pieniste upławy z pochwy, stęchły zapach, bóle w podbrzuszu, zaczerwienienie, swędzenie i podrażnienie pochwy, ból przy oddawaniu moczu lub przy stosunku.

Przewlekała nieleczona rzęsistkowica może być przyczyna niepłodnści, jak również powikłań w ciąży.

Waginoza pochwowa, bacterial vaginosis

Drożdżyca (Candida albicans)

Candida albicans do gatunek drożdżaka wywołujacy najczęstsze zakażenie grzybicze pochwy. Typowe objawy to: świąd w pochwie, świąd sromu, gęste białe upławy, zaczerwienienie i obrzęk oraz bolesnośc i tkliwośc wokół pochwy i odbytu, czasem drobne pęknięcia w przedsionku pochwy

UroGin® potiwrdza lub wyklucza poniższe patogeny

1. Chlamydioza (chlamydia trachomatis)

2. Ureoplazma (Ureoplasma species)

3. Mycoplazma (Mycooplasma genitalium i hominis)

4. Rzęsistek pochwowy (Trichomonas vainalis)

5. Bakteryjne zapalenie pochwy (Gardenella vaginalis

6. Wirus opryszczki narządów płciowych (HSV I i II)

7. Drożdżyca (Candida albicans, glabrata, crusei)

8. Wirus brodawczaka ludzkiego (HPV)

Chlamydia trachomatis

U 75% kobiet oraz u 50% mężczyzn zainfkowanych chlamydią nie występują żadne charakterystyczne objawy. Infekcja może prowadzić do zapalenia szyjki macicy, a nawet do zapalenia jajowodów i narządów miednicy małej.

U mężczyzn następstwazakażeń prowadzą do zapalenia cewki moczowej, najądrzy czy zapalenia gruczołu krokowego.

U noworodków, których matki miały chlamydiowe zapalenie szyjki macicy, może rozwinąć sie zapalenie płuc, spojówek i gałek ocznych

U kobiet z waginozą bakteryjną mogą wystepować; upławy w postaci białawej lub szarawej, często rzadkiej wydzieliny o nieprzyjemnym zapchu ( tzw. rybii zapach), który pojawia się po stosunku płciowym oraz po miesiączce, uczucoie pieczenia podczas oddawania moczu, swedzenie w przedsionku pochwy, wzrost pH pochwy. U niektórych kobiet jednak zakażenie może przebiegać bezobjawowo

Opryszczka narządów płciowych HSV I/II

HSV I/II to wirus DNA powodujący zminy na granicy  błony śluzowej i skóry. Objawawami infekcji są: bolesne sączące pecherze i owrzodzenia w oklicy narzadów płciowych i odbytu, czasem gorączka, bóle głowy, bóle mięsni, powiększone węzły chłonne